Kundtjänst

Allmänt

Kolla gärna i första hand om du kan få svar på din fråga nedan.
Om du inte fick svar på din fråga så kan du kontakta oss på: order@bankpress.nu

Frågor och svar

Leverans

Förväntad leveranstid är tio arbetsdagar. Vi arbetar med print-on-demand, vilket innebär att vi endast köper och trycker vid beställning. I undantagsfall kan det hända att varan är slut hos leverantören och då kan leveranstiden dröja lite längre. Vi kommer att informera dig om detta och erbjuda dig alternativ som att vänta, häva köpet eller byta till en annan vara.

Om din leverans inte kommer fram bör du först kontakta oss på order@bankpress.nu för att se om vi ge dig mer information om varför det dröjer eller om det finns något andra problem med leveransen.
Ange alltid ditt namn och ordernummer när du kontaktar oss.

Ja, när du får en avisering att varorna skickas från oss får du även ett kollinummer så du kan följa ditt paket via DHL.

I dagsläget arbetar vi med DHL Servicepoint och deras bredd nät av utlämningsställe. Du hämtar varorna på det utlämningsställe som DHL hänvisar till i SMS.

Om det är viktigt att få varorna snabbt, till exempel till en födelsedag, rekommenderar vi att du kontaktar oss innan du gör din beställning. Vi gör vårt bästa för att möta dina önskemål. Om det inte är ett brådskande ärende, vänligen skicka ett meddelande till oss när du gör din beställning så ska vi göra vårt bästa för att hantera det.

När du har genomfört din beställning och betalat ska du motta en orderbekräftelse via e-post på den adress du angivit. Om du inte har mottagit bekräftelsen, kontrollera då din skräppost. Om du fortfarande inte hittar bekräftelsen, vänligen kontakta vår supportavdelning, order@bankpress.nu för hjälp.

Reklamation

Vi gör allt för att säkerställa att ditt tryck är korrekt och hållbart. Tyvärr kan det finnas mänskliga faktorer både från vår sida och från tillverkarens sida som kan leda till problem. Om trycket lossnar efter en tvätt, är det en klar reklamation och vi kommer att lösa det så att du får en korrekt vara. Skicka ett mail till vår support, order@bankpress.nu så hjälper de dig.

Ett plagg ska vara helt vid leveransen och om det har undgått både vår och leverantörens kontroll så hjälper vi dig givetvis att få en korrekt vara. Kontakta vår support via mail, order@bankpress.nu så hjälper vi dig.

Om varan gick sönder första gången du använde den, vänligen kontakta vår support, support@linohalm.se så att vi kan ta reda på vad som hänt. Våra varor bör klara normalt slitage, och ska definitivt hålla längre än en användning. Om det visar sig att det är ett fabrikationsfel, så kommer du att få en ny vara.

Det är alltid tråkigt när det blir fel. Vi förstår att detta är ett problem och därför har vi en storleksguide på vår hemsida som en hjälp att hitta rätt. Om vi har tryckt ditt namn, initialer eller nummer på varan kan vi inte sälja den till någon annan. Tyvärr innebär det att din möjlighet till öppet köp upphör. Kontakta vår support, order@bankpress.nu om du behöver hjälp.

Sortiment

Vi har samarbetat med ansvariga i föreningen/företaget för att ta fram olika produkter. Om du har förslag på fler produkter kan du gärna skicka ett mail till vår support, support@linohalm.se, så kommer vi att se om vi kan lägga till fler produkter i vår butik.

De flesta av våra produkter är vanligtvis i normala storlekar.  Vissa personer upplever också att juniorstorlekarna är relativt små, så då rekommenderar vi att du väljer en storlek större om du är osäker. Har du frågor kan du alltid kontakta vår support, support@linohalm.se.