Allmänt
Kolla gärna i första hand om du kan få svar på din fråga nedan.
Om du inte fick svar på din fråga så kan du kontakta oss på: order@bankpress.nu
Frågor och svar
Leverans
Förväntad leveranstid är tio arbetsdagar. Vi arbetar med print-on-demand, vilket innebär att vi endast köper och trycker vid beställning. I undantagsfall kan det hända att varan är slut hos leverantören och då kan leveranstiden dröja lite längre. Vi kommer att informera dig om detta och erbjuda dig alternativ som att vänta, häva köpet eller byta till en annan vara.
Hur ska jag göra om min leverans inte kommer fram?
Om din leverans inte kommer fram bör du först kontakta oss på order@bankpress.nu för att se om vi ge dig mer information om varför det dröjer eller om det finns något andra problem med leveransen.
Ange alltid ditt namn och ordernummer när du kontaktar oss.
Ja, när du får en avisering att varorna skickas från oss får du även ett kollinummer så du kan följa ditt paket via DHL.
Vilka leveransalternativ finns tillgängliga för mig?
I dagsläget arbetar vi med DHL Servicepoint och deras bredd nät av utlämningsställe. Du hämtar varorna på det utlämningsställe som DHL hänvisar till i SMS.
Kan ni se till att min beställning levereras i tid till en födelsedag, då det är bråttom?
Om det är viktigt att få varorna snabbt, till exempel till en födelsedag, rekommenderar vi att du kontaktar oss innan du gör din beställning. Vi gör vårt bästa för att möta dina önskemål. Om det inte är ett brådskande ärende, vänligen skicka ett meddelande till oss när du gör din beställning så ska vi göra vårt bästa för att hantera det.
Jag har inte fått någon orderbekräftelse på min beställning, hur vet jag att köpet har gått igenom?
När du har genomfört din beställning och betalat ska du motta en orderbekräftelse via e-post på den adress du angivit. Om du inte har mottagit bekräftelsen, kontrollera då din skräppost. Om du fortfarande inte hittar bekräftelsen, vänligen kontakta vår supportavdelning, order@bankpress.nu för hjälp.
Reklamation
Jag har ett problem med min vara då trycket lossnade efter en tvätt. Vad ska jag göra?
Vi gör allt för att säkerställa att ditt tryck är korrekt och hållbart. Tyvärr kan det finnas mänskliga faktorer både från vår sida och från tillverkarens sida som kan leda till problem. Om trycket lossnar efter en tvätt, är det en klar reklamation och vi kommer att lösa det så att du får en korrekt vara. Skicka ett mail till vår support, order@bankpress.nu så hjälper de dig.
Jag mottog min vara och den var trasig. Vad ska jag göra?
Ett plagg ska vara helt vid leveransen och om det har undgått både vår och leverantörens kontroll så hjälper vi dig givetvis att få en korrekt vara. Kontakta vår support via mail, order@bankpress.nu så hjälper vi dig.
Varför gick varan sönder redan vid första användningen?
Om varan gick sönder första gången du använde den, vänligen kontakta vår support, support@linohalm.se så att vi kan ta reda på vad som hänt. Våra varor bör klara normalt slitage, och ska definitivt hålla längre än en användning. Om det visar sig att det är ett fabrikationsfel, så kommer du att få en ny vara.
Jag har beställt en fel storlek, kan jag byta till rätt storlek?
Det är alltid tråkigt när det blir fel. Vi förstår att detta är ett problem och därför har vi en storleksguide på vår hemsida som en hjälp att hitta rätt. Om vi har tryckt ditt namn, initialer eller nummer på varan kan vi inte sälja den till någon annan. Tyvärr innebär det att din möjlighet till öppet köp upphör. Kontakta vår support, order@bankpress.nu om du behöver hjälp.
Sortiment
Jag saknar produkter i vår butiken. Skulle ni kunna lägga till fler produkter?
Vi har samarbetat med ansvariga i föreningen/företaget för att ta fram olika produkter. Om du har förslag på fler produkter kan du gärna skicka ett mail till vår support, support@linohalm.se, så kommer vi att se om vi kan lägga till fler produkter i vår butik.
De flesta av våra produkter är vanligtvis i normala storlekar. Vissa personer upplever också att juniorstorlekarna är relativt små, så då rekommenderar vi att du väljer en storlek större om du är osäker. Har du frågor kan du alltid kontakta vår support, support@linohalm.se.